Mówimy "NIE" monotonnym audioprzewodnikom czytanym bez emocji i wyrazu przez zawodowych lektorów. Marzymy o tym, żeby audioprzewodniki w polskich miastach i atrakcjach były tworzone z pasją, większym zaangażowaniem i żeby bardziej przypominały radiowe słuchowiska niż recytację poezji.

Jak wyglądały nagrania do audioprzewodnika?

Chcemy, żeby każdy audioprzewodnik przekazywał pozytywne emocje i zachęcał do głębszego poznawania miasta. I najważniejsze: żeby turysta słuchający audioprzewodnika poczuł się jak na spacerze z dobrymi znajomymi.

Skąd taki pomysł?

Jechaliśmy kiedyś samochodem autostradą i słuchaliśmy audioprzewodnika po jednym z miast południowej Polski, które chcieliśmy zwiedzić. Z głośnika dochodził monotonny głos lektora, a w tle słychać było przewracane kartki tekstu. Po kilkunastu minutach mieliśmy dość. Wykonanie nas znudziło i wymęczyło. Wtedy postanowiliśmy nagrać swój własny przewodnik.

Do współpracy zaprosiliśmy miasto Gdynię, które nam zaufało i objęło merytoryczną opieką naszą inicjatywę. Opracowaliśmy własny, autorski szlak zwiedzania Śródmieścia Gdyni, wrysowaliśmy go w mapę i nagraliśmy audioprzewodnik po najmłodszym Pomniku Historii. Oprowadzamy w nim po centrum miasta Gdyni i pokazujemy najważniejsze turystyczne atrakcje.

Audioprzewodnik po Centrum  GdyniAudioprzewodnik po Centrum  Gdyni

Jaki jest nasz audioprzewodnik?

Na nagraniu słychać nasze głosy. Mówimy prostym i przystępnym językiem, skupiamy się na przekazywaniu łatwych do zapamiętania ciekawostek z historii powstawania miasta i zachęcamy do dalszego samodzielnego poznawania Gdyni. Opowiadamy o miejskich szlakach, muzeach i turystycznych atrakcjach w pobliżu.

W audioprzewodniku mówimy jak do naszego dobrego znajomego. Zależało nam, żeby oprowadzana osoba czuła się jak na niedzielnym spacerze z przyjaciółmi.
Audioprzewodnik "Gdynia na ucho" to pierwsza taka produkcja w Polsce - stworzona w 2015 roku przy współpracy blogerów podróżniczych i Urzędu Miasta, bez udziału agencji.