Masz strategię rozwoju turystyki dla gminy lub powiatu? Pokaż ją światu! Wykorzystaj potencjał dokumentów, które już masz i zrób z nami promocję turystyczną gminy, powiatu albo regionu w internecie. Pomożemy Ci opracować praktyczną ofertę turystyczną i dotrzeć z nią do turystów. Sprawimy, że dziesiątki tysięcy osób dowiedzą się o atrakcjach w Twojej gminie, powiecie lub regionie!

Kampania Kociewia na blogu Ruszaj w Drogę

Zrobimy dla Ciebie świetną kampanię promocyjną w internecie: na blogu, w naszym newsletterze i w mediach społecznościowych - na Facebooku i Instagramie. Mamy nowatorskie podejście do turystycznej reklamy gminy i powiatu. Czytaj dalej i dowiedz się, dlaczego warto promować swój region z Fundacją Ruszaj w Drogę!

1. Jak wygląda promocja gminy, promocja powiatu i promocja regionu w internecie i na blogu?

Współcześni turyści informacji i poleceń o atrakcjach w Polsce szukają przede wszystkim w internecie. W praktyce niewielu z nich czyta branżowe gazety turystyczne czy gazety gminne rozdawane za darmo w sklepach spożywczych. O popularności poszukiwania pomysłów na wycieczki w internecie świadczy fakt, że tylko z bloga ruszajwdroge.pl co roku korzysta ponad milion turystów.

Kampanie promocyjne prowadzimy już ponad 10 lat!

Od 13 lat jako blogerzy, a od 6 lat jako Fundacja Ruszaj w Drogę! promujemy na blogu i w swoich mediach społecznościowych atrakcje turystyczne gmin, powiatów i regionów. Opracowaliśmy autorski, nowatorski i skuteczny program promocji turystycznej, który sprawia, że turyści naprawdę przyjeżdżają w polecane przez nas miejsca.

W swojej pracy często korzystamy z już wypracowanych przez gminę lub powiat strategii rozwoju turystyki lub programu rozwoju turystyki. Wyciągamy je z szuflady, wcielamy w życie, a czasem i usprawniamy o nowe rozwiązania.

Co powstaje w ramach naszej internetowej kampanii reklamowej?

W turystycznej promocji wykorzystujemy obiekty i atrakcje regionu, które mają silną markę miejsca i w ten sposób poszerzamy zainteresowanie turystów także mniej znanymi miejscami w okolicy. Oprócz tzw. must see nasze kampanie pokazują też miejsca niszowe, nieszablonowe, tajemnicze, a czasem nawet niedostępne. 

Pokazujemy różnorodność Polski, lokalne społeczności, miejscowe zwyczaje. W swoim przekazie walczymy ze stereotypami, poszerzamy horyzonty, przygotowujemy nieszablonowe kampanie.

Do działań promocyjnych zapraszamy pasjonatów z regionu i ekspertów od turystyki, którzy najlepiej znają swoje gminy, miasta i powiaty.
  • Potrzebujesz oferty kampanii promocyjnej w internecie? Napisz na kontakt[malpa]ruszajwdroge.pl lub zadzwoń do Macieja: 506 75 65 99

2. Do kogo trafia promocja turystyczna regionu w internecie i na blogu ruszajwdroge.pl?

Wiemy, jak ważna jest marka miejsca. W promocji turystycznej skupiamy się na turystyce kulturowej, historycznej i edukacyjnej. Na bieżąco śledzimy trendy i raporty, w tym raporty opracowywane przez Polską Organizację Turystyczną, i widzimy, że zarówno w Europie jak i w Polsce turystyka kulturowa to trend wiodący.

Wykorzystujemy potencjał zabytków i atrakcji w gminach, powiatach i regionach, i kierujemy ofertę turystyczną do świadomego turysty, zainteresowanego takim zwiedzaniem.

Trafiamy do świadomych turystów

Odbiorcami naszych kampanii turystycznych są osoby w wieku 30+, które szukają sprawdzonych pomysłów na podróże po Polsce. Zgromadziliśmy wokół siebie społeczność, która podróżuje z naszymi gotowymi planami wycieczek i inspiruje się miejscami, które polecamy.

To osoby podróżujące często i świadomie
. Chcą dowiedzieć się więcej o miejscu, do którego jadą i lepiej poznać jego historię.

Każdego roku docieramy do miliona polskich turystów

Z bloga ruszajwdroge.pl co roku korzysta ponad milion turystów, ponad 50 tysięcy osób obserwuje nasz profil na Facebooku, a ponad 7 tysięcy na Instagramie. Nasi najwierniejsi sympatycy są zapisani do newslettera - otrzymuje go ponad 8 tysięcy osób, które otwierają go regularnie - są to osoby, które już przeszły darmowy mailowy Kurs Ruszaj w Drogę! o atrakcjach Polski.

Nasza kampania promocyjna gminy, powiatu czy regionu trafia ściśle do zainteresowanych odbiorców, przez to oszczędzamy pieniądze na działania trafiające „do nikogo”. Postępy kampanii śledzimy m.in. w narzędziu Google Analytics oraz w statystykach Facebooka.

Nasza społeczność to jedna z najbardziej zaangażowanych turystycznie grup w polskim internecie.

  • Chcesz, żebyśmy przeprowadzili dla Ciebie kampanię w internecie? Napisz na kontakt[malpa]ruszajwdroge.pl lub zadzwoń do Macieja: 506 75 65 99

3. Jak promować gminę? Jak sprawić, żeby strategia promocji powiatu była bardziej efektywna?

Nasze wieloletnie doświadczenie w pracy z turystami, a z drugiej strony z samorządami i organizacjami turystycznymi potwierdza, że najlepsza, najbardziej skuteczna, efektywna i optymalna jest wspólna promocja regionu przez podmioty odpowiedzialne za jego turystyczną promocję. Oto przykłady takiej współpracy:

Dlatego zawsze zachęcamy gminy, miasta, powiaty, organizacje turystyczne oraz podmioty z branży turystycznej, aby łączyły swoje działania i wspólnie promowały region. 

Mamy doświadczenie w pracy z wieloma podmiotami jednocześnie i chętnie zarządzamy wielostronnymi projektami. 

Wiemy, że takie projekty przynoszą same korzyści:
  • Turysta ma pełniejszą i bogatsza ofertę turystyczną, dzięki czemu więcej czasu spędza w regionie i wydaje tu więcej pieniędzy, oraz jest bardziej zadowolony z wycieczki i chętniej wraca w poznane miejsca
  • Samorząd podejmuje działania dla promocji szerokiego kręgu podmiotów z branży turystycznej działających na jego terenie oraz w sąsiednich gminach
  • Koszty promocji turystycznej rozkładają się na wszystkie podmioty, a każdy z nich na tym oszczędza - wspólnie, przy mniejszej partycypacji finansowej, osiągamy lepsze efekty!
Z naszego doświadczenia wynika, że optymalne kampanie promocyjne sprawdzają się dla obszaru powiatu. Oznacza to, że warto tworzyć partnerstwa np. gmina-gmina, powiat-gmina, gmina-lokalna organizacja turystyczna itd.

4. Jakie efekty daje promocja turystyczna gminy lub powiatu?

Prowadzone przez nas kampanie turystyczne, reklama gminy w internecie, reklama powiatu czy reklama regionu, przynoszą korzyści i efekty w wielu kanałach:
  • Na blogu ruszajwdroge.pl pojawia się gotowa oferta turystyczna, tj. plan turystycznych wycieczek na kilka dni. Dodatkowa promocja takiego internetowego darmowego przewodnika sprawia, że wielu turystów podejmuje świadomą decyzję, że chce wyruszyć w drogę i spędzić czas w zaproponowany sposób.
  • W internecie pojawia się zoptymalizowany pod SEO, czyli pod rzeczywiste wyszukania turystów w Google, materiał, artykuł o promowanych miejscach. Wysoki autorytet bloga ruszajwdroge.pl sprawia, że te artykuły wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania i turystom łatwo jest dotrzeć do oferty turystycznej.
  • Oferta turystyczna, która powstaje na blogu, to gotowy produkt turystyczny, wokół którego można podejmować dalsze działania promocyjne. Opisujemy je szczegółowo w kolejnym punkcie.

5. Jakie są dalsze działania po powstaniu oferty turystycznej i reklamy gminy lub powiatu na blogu?

Kampania promocyjna w internecie na blogu ruszajwdroge.pl to pełny, samodzielny i efektywny projekt dający świetne efekty. Ale można ją potraktować także jako punkt wyjścia do dalszych działań i promocji, przy optymalizacji kosztów.
 
Kolejnymi działaniami w ramach kampanii promocyjnej mogą być:

6. Kim są Kasia i Maciej Marczewscy z Fundacji Ruszaj w Drogę!

Kampanię promocyjną opracowują i osobiście realizują Kasia i Maciej Marczewscy - blogerzy, autorzy internetowych i papierowych przewodników po Polsce, założyciele Fundacji Ruszaj w Drogę!, która promuje turystykę po Polsce, i doświadczeni turyści, którzy od kilkunastu lat podróżują po Polsce i pomagają gminom, powiatom, regionom i organizacjom turystycznym promować ciekawe miejsca w kraju.
 
Kasia z wykształcenia jest prawnikiem, ukończyła studia copywriterskie i ma doświadczenie w prowadzeniu projektów w internecie, a Maciej - z zawodu inżynier radiokomunikacji, pracował jako programista, a następnie na stanowisku managera zarządzał zespołami wdrażającymi projekty w internecie. Oboje mają doświadczenie pracy w trójmiejskich korporacjach, które porzucili na rzecz pracy w Fundacji Ruszaj w Drogę! i poprawy stanu polskiej turystyki, z nastawieniem na potrzeby turysty.

  • Zadzwoń do Macieja: 506 75 65 99 i zapytaj o współpracę

Kasia i Maciej są głosem turystów w branży turystycznej 
Od podszewki poznali turystyczne problemy i potrzeby, a także pragnienia, marzenia i cele turystów, i dziś swoim doświadczeniem dzielą się z podmiotami odpowiedzialnymi za turystykę w swoich regionach. Dla samorządów i organizacji turystycznych już od 10 lat opracowują kampanie turystyczne z nastawieniem na potrzeby turysty. Dzięki ich pracy i pomysłom turyści skupieni wokół Fundacji Ruszaj w Drogę! dowiedzieli się, gdzie jest Kociewie, jakie atrakcje zwiedzić na Pałukach, czym różnią się Warmia i Mazury, i jak zwiedzać Żuławy.

Ich bloga z pomysłami na wycieczki po Polsce czyta ponad milion turystów rocznie 
Sprzedali ok. 10 tysięcy samodzielnie wydanych własnych przewodników m.in. po Bieszczadach („Ruszaj w Bieszczady”) i Mazurach („Ruszaj na Mazury”). Współpracują z samorządami i organizacjami turystycznymi opracowując i przeprowadzając dla nich kampanie reklamowe w internecie oraz tworząc foldery turystyczne i przewodniki na zlecenie:

7. Doświadczenie i współpraca - dla kogo już zrobiliśmy promocję turystyki?

Nasze wieloletnie współprace z samorządami i organizacjami turystycznymi z całej Polski zaowocowały następującymi kampaniami (wybrane najciekawsze kampanie na Blogu Ruszaj w Drogę!):

Partnerzy, dla których realizowaliśmy kampanie promocyjne regionu:

Powyższe oraz pozostałe kampanie promocyjne na blogu i poza nim przeprowadziliśmy m.in. dla następujących Partnerów: LOT KOCIEWIE, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Warmińsko-Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna, LOT Kraina Zalewu Wiślanego, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Małopolska Organizacja Turystyczna, Miasto Malbork i Starostwo Powiatowe w Malborku, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego i Miasto Opole, Starostwo Powiatowe w Świeciu, LOT Pałuki, Wielkopolska Organizacja Turystyczna, Powiat Gnieźnieński.

8. Kampania turystyczna z Ruszaj w Drogę! - dlaczego warto?

Promocja gminy, promocja powiatu czy regionu na blogu ruszajwdroge.pl to najczęściej dopiero początek długofalowej współpracy. Ponieważ jesteśmy niekomercyjną fundacją, to rozpoczęcie każdej współpracy oznacza, że dana gmina, powiat czy region, zostają z nami na dłużej. Jak to możliwe?

Treści pozostają na zawsze i są aktualne

Artykuł lub przewodnik, który powstał przy współpracy, na zawsze zostaje na blogu - nigdy go nie usuwamy, a jedynie dbamy o jego aktualność - co jakiś czas go weryfikujemy i poprawiamy. Od czasu do czasu robimy dodatkową promocję miejsc, które odwiedziliśmy, na naszych profilach w mediach społecznościowych.

Samodzielnie wydajemy duże przewodniki

Czasem dobra współpraca owocuje tym, że sami decydujemy się napisać własny przewodnik po danym regionie, który następnie sprzedajemy wysyłkowo w Sklepie z przewodnikami po Polsce,

Przykładem takiej współpracy jest przewodnik „Ruszaj na Mazury”, który powstał w konsekwencji wieloletniej współpracy z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną.

Dbamy o dalszą promocję

Dzięki przeprowadzonym internetowym kampaniom reklamowym Kociewie, Żuławy, Warmia, Mazury, Bieszczady, czy Małopolska na stałe zagościły na naszym blogu i dołączyły do grona regionów, które aktywnie promujemy w mediach tradycyjnych i na naszych spotkaniach podróżniczych:
  • O Warmii, Kociewiu, Małopolsce i Bieszczadach opowiadamy na prezentacjach podróżniczych
  • O Bieszczadach napisaliśmy artykuł do Monogram Magazine i wydaliśmy książkę Ruszaj w Bieszczady
  • O Krainie Zalewu Wiślanego napisaliśmy do Magazynu LOVE WM
  • O województwie Podkarpackim i Lubelskim napisaliśmy 10 artykułów do ekskluzywnego albumu promującego Polskę Wschodnią pt. "Piękna i Smaczna, niezwykła podróż krajoznawczo-kulinarna po Polsce Wschodniej"
  • Na blogu pojawiło się kilkanaście artykułów z Kociewia, Warmii, Żuław, Małopolski

Przekazujemy wnioski z audytu

Efektem naszej pracy w terenie jest audyt turystyczny atrakcji, ciekawych miejsc i szlaków. Uwagi chętnie przekazujemy na spotkaniach z Zamawiającym. Na blogu pokazujemy tylko i wyłącznie miejsca i atrakcje przyjazne turystom. Jeśli w trakcie zwiedzania zauważymy nieprawidłowości, przekazujemy te uwagi wyłącznie Zamawiającemu. Zawsze wskazujemy możliwe rozwiązania i usprawnienia.

9. Informacje praktyczne - jak rozliczamy koszty i prowadzimy promocję turystyczną?

W naszej pracy jesteśmy samodzielni i sami zajmujemy się stroną organizacyjną wyjazdu, zakwaterowania i wyżywienia.

Oferta, umowa i koszty

Wszystkie koszty są już wliczone w nasze wynagrodzenie, więc kwota wynagrodzenia na umowie jest ostateczną, z góry znaną kwotą, którą ponosi zamawiający. Wystawiamy faktury VAT 23% z 7-dniowym terminem płatności.

Przed podjęciem współpracy przygotowujemy ofertę - oferta posiada wskazany w niej termin ważności gwarantujący wycenę pracy. Po akceptacji oferty podpisujemy sprawdzoną przez prawnika umowę. 

Jak pracujemy? Autorskie plany wycieczek i osobiste testowanie atrakcji

Prowadząc kampanię promocyjną i relacjonując ją na Facebooku i Instagramie, docieramy do miejsc atrakcyjnych dla turystów, ale też chcemy poznać ich historię. Dlatego zawsze prosimy zamawiającego o pomoc w skontaktowaniu nas z pasjonatami w regionie, z osobami, które potrafią opowiedzieć ciekawą historię i wprowadzić nas do miejsc, także tych na co dzień niedostępnych, które możemy pokazać turystom.

Do kampanii promocyjnej sami dobieramy atrakcje, które osobiście sprawdzamy i testujemy. Sami układamy plany wycieczek. Uwzględniamy w nich atrakcje, które są istotne z punktu widzenia zamawiającego, ale ostatecznym kryterium doboru atrakcji do kampanii promocyjnej jest to, czy jest ona dostępna i przyjazna dla turysty.

Teksty i zdjęcia piszemy i robimy sami       

Wszystkie propozycje wycieczek są naszego autorstwa, choć posiłkujemy się trasami i szlakami już wyznaczonymi w terenie. Wszystkie teksty są naszego autorstwa i korzystamy wyłącznie z samodzielnie wykonanych zdjęć, do których posiadamy prawa autorskie.

Podkreślamy też strategię turystyczną, która już funkcjonuje w danej gminie, powiecie lub regionie. W przypadku braku strategii doradzamy najlepszą strategię turystyczną w oparciu o ofertę turystyczną regionu i atrakcje na odwiedzanym terenie.

10. Co jeszcze możemy razem zrobić?

Kampanię turystyczną w internecie warto połączyć z:
Chętnie przygotujemy kompleksową ofertę turystyczną dla Twojego miasta/gminy/powiatu/regionu.

Mam nadzieję, że już niedługo spotkamy się w Twojej gminie, powiecie lub regionie!

Maciej Marczewski
Fundacja Ruszaj w Drogę!
Tel: 506 75 65 99
Współpraca z województwem śląskim - ranking i wpisy tematyczne na blogu Rezultaty nieszablonowej akcji z Małopolską Organizacją Turystyczną Regionalne kampanie na spotkaniach Klubu Ruszaj w Drogę!
Audioprzewodnik po GdyniPodróżnicza prezentacja o regionieAudycja o Kociewiu w Radio Gdańsk
Radiowe opowieści o Polsce - nasza współpraca z Radiem Gdańsk