Przeanalizowaliśmy tysiące map, folderów, przewodników i polskich stron internetowych i okazało się, że 90% z nich powiela te same błędy. Na całodniowym szkoleniu dla wydziałów promocji samorządów i organizacji turystycznych pokazujemy dziesiątki przykładów i pokazujemy sprawdzone sposoby na stworzenie idealnej publikacji, oferty turystycznej i opisu miejsca, miasta, gminy, powiatu.

Szkolenie Skuteczny Marketing Turystyczny

Co zrobić, żeby turysta czuł się dobrze w miejscu, które promujesz, stale tu wracał i przywoził ze sobą rodzinę? Jak ustrzec się wpadek, pułapek i błędów powielanych przez 90% papierowych przewodników? Jak tworzyć praktyczne i skuteczne treści, które dotrą do typowego polskiego turysty? Jak przekonać turystę do podzielenia się pozytywnymi emocjami z Twojego miejsca?



Naucz się wykorzystywać wiedzę o nieodwracalnych zmianach, jakie zaszły w ludzkim mózgu. Dowiedz się czego oczekują turyści w dobie Internetu i nowoczesnych technologii. Odkryj tajemnicę praktycznych i angażujących treści. I znajdź klucz do postępującej i nieodwracalnie ograniczonej percepcji Twoich gości.

O czym uczymy na szkoleniach?

Czasy encyklopedycznych przewodników z lat ’60 odeszły do lamusa. Dzisiaj turyści szukają sprawdzonych pomysłów i emocjonujących przeżyć. Mają olbrzymi wybór i będąc podłączeni do Internetu na żywo 24 godziny na dobę, dzielą się ze znajomymi i przyjaciółmi dobrymi i złymi doświadczeniami z urlopu, wakacji, wycieczki. Czy jesteś na to przygotowany?

Słowa mają moc. Poprawa jednego słowa w ofercie potrafi zwiększyć sprzedaż dwa razy. Poprawa jednego zdania w przewodniku wpłynie na tysiące turystów. Na szkoleniu poznasz przykłady i antyprzykłady słów i zdań, które mają realny wpływ na to, czy turysta poczuje się u Ciebie jak miły gość, czy jak niechciany intruz. 

Na szkoleniach z serii "Skuteczny Marketing Turystyczny" dowiesz się:
  • Czy jest coś ważniejszego od nowoczesnych technologii w turystyce? 
  • Jak i po co pisać przewodniki pełne emocji i pozytywnej energii? 
  • Co sprawia, że turysta ma ochotę uciec jak najdalej z Twojego miasta?
  • Dlaczego przeciętny turysta szuka czegoś innego niż to, co mu oferujesz? 
  • Dlaczego typowy turysta nie rozumie Twojego przewodnika?
  • Czy można napisać przewodnik, który będzie taki, jak ten w Internecie? 
  • Za co warto więcej zapłacić – za stworzenie treści czy ich dystrybucję? 
  • Dlaczego turysta chodzi własnymi drogami. I czy można to zmienić?


Szkolenie podniesie Twoją świadomość i kompetencje w zakresie:
  • COPYWRITINGU – poznasz sposoby na skuteczne, angażujące i emocjonujące formułowanie treści w turystycznych ulotkach, mapach, przewodnikach, konspektach, ofertach turystycznych oraz treściach na strony internetowe; 
  • REDAKCJI – dowiesz się jak ważna jest poprawa stylu i jakości tekstu, żeby lepiej dopasować go do odbiorcy, oraz jak bardzo potrzebne jest wielokrotne sprawdzanie informacji i prawidłowe wyszukiwanie błędów; 
  • TECHNOLOGII - zobaczysz jak dotrzeć do współczesnych turystów poprzez analizę i dobór odpowiednich narzędzi do zaspokajania ich rzeczywistych potrzeb; 
  • MARKETINGU – nie tylko dowiesz jak podkreślać walory Twojego miejsca, a których sformułowań unikać, ale też przekonasz się, co tracisz, gdy nie zadbasz o należytą dystrybucję; 
  • PSYCHOLOGII - sprawdzisz, czy Twoje turystyczne publikacje są gotowe na postępujące zmiany wywołane przez Internet w ludzkim mózgu, rosnące oczekiwania turystów, ich zniecierpliwienie i rozproszoną uwagę.

Szkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing Turystyczny

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie kierowane jest do samorządów, organizacji turystycznych i organizatorów wydarzeń dla branży turystycznej. To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
  • tworzysz, wydajesz, edytujesz, lub decydujesz o kształcie i zawartości regionalnych przewodników, ulotek, folderów lub treści turystycznych na strony internetowe 
  • wymyślasz, opracowujesz i tworzysz szlaki turystyczne, redagujesz mapy z ich przebiegiem i opisujesz je w publikacjach turystycznych
  • odpowiadasz za wizerunek i promocję turystycznego miejsca lub atrakcji i zależy Ci na jego dobrym odbiorze przez turystów
  • pracujesz w informacji turystycznej i na co dzień doświadczasz tego, jak w obecnych czasach zmieniły się potrzeby i wymagania turystów
  • jesteś właścicielem lub pracownikiem atrakcji turystycznej i zastanawiasz się, jak najlepiej zareklamować ją wśród turystów
  • prowadzisz miejsce noclegowe, chcesz wyróżnić się wśród wielu podobnych do Ciebie obiektów i upewnić się, że turysta wróci do Ciebie
  • uczysz się lub studiujesz na kierunku turystycznym i już teraz zastanawiasz się, czym w przyszłości zaskoczysz turystę

Dlaczego warto zorganizować to szkolenie?

Wszystkiego, o czym mówimy, przez dziesięć lat doświadczaliśmy na własnej skórze jako typowi turyści. Szkolenie oparliśmy o dziesiątki drukowanych i internetowych, autentycznych publikacji, z których sami korzystaliśmy.

Przygotowując szkolenie przejrzeliśmy tysiące ulotek, map i przewodników. Naszą wiedzę podparliśmy lekturą książek o marketingu, psychologii i nowych technologiach oraz studiami z copywritngu i emocjonującego opowiadania historii.

Szkolenie daje uczestnikom nie tylko dawkę solidnej wiedzy, ale zmusza do nieszablonowych refleksji, kwestionowania „oczywistych stwierdzeń” i podważania stereotypu „dobrego przewodnika”. Sygnalizuje także, które kompetencje w zakresie promocji współczesnej turystyki warto dalej rozwijać na kolejnych szkoleniach.

Kto prowadzi to szkolenie? 

Szkolenie prowadzą Kasia i Maciej Marczewscy. Małżeństwo pasjonatów, pozytywnie zakręcone na punkcie polskiej turystyki. Od 9 lat aktywnie zwiedzają Polskę, sprawdzają, testują i opisują najciekawsze atrakcje turystyczne w kraju. Czytali, korzystali i oceniali setki map, folderów i przewodników po Polsce. Doskonale wiedzą jakie rozwiązania się sprawdzają i co doceni typowy polski turysta.

Pod marką "Ruszaj w Drogę!" stworzyli: Fundację promującą polską turystykę w Polsce www.fundacja.ruszajwdroge.pl, Klub - jedyny taki w Polsce cykl Prezentacji Podróżniczych o polskich regionach www.klub.ruszajwdroge.pl i największy blog podróżniczy o Polsce www.ruszajwdroge.pl.

W 2016 roku ich blog dociera do miliona turystów, zostaje wpisany do TOP10 blogów podróżniczych o największym potencjale marketingowym i ogłoszony drugim największym blogiem podróżniczym w Polsce. Ich podróże po Polsce obserwuje na co dzień ponad 40 tysięcy Fanów w mediach społecznościowych.

Już w pierwszym roku działania ich Fundacja współpracuje z organizacjami turystycznymi z 16 polskich województw. Doceniają to jurorzy prestiżowego gdańskiego konkursu Tourism Trends Awards i ogłaszają Fundację Ruszaj w Drogę! "Debiutem Roku 2016". Marczewscy w Fundacji prowadzą projekty dla polskiej turystyki: tworzą internetowe przewodniki ze sprawdzonymi pomysłami na wycieczki po Polsce, integrują działania promocyjne polskich województw, prowadzą wykłady i szkolenia, współpracują z polskimi organizacjami turystycznymi i samorządami oraz opowiadają o turystyce w audycjach radiowych i telewizyjnych.

Więcej informacji:

Ile trwa nasze szkolenie?

Szkolenie podzieliliśmy na rozszerzalne moduły. Wersja skrócona szkolenia zawiera:
  • wykłady z ćwiczeniami praktycznymi 3 moduły x 120 minut

Wersja rozszerzona świetnie sprawdza się na wyjazdach szkoleniowych organizowanych dla informatorów turystycznych. 2-dniowe szkolenie rozszerzamy o praktyczną naukę pisania i redagowania tekstów turystycznych:
  • wykłady z ćwiczeniami praktycznymi 3 moduły x 150 minut
  • warsztat praktyczny redaktora i copywritera turystycznego 1 x 180 minut

Co zapewniamy w ramach szkolenia?

Na całodniowym szkoleniu pt: "Skuteczny Marketing Turystyczny: Jak pisać i promować oferty turystyczne?" zapewniamy:
  • wykłady z ćwiczeniami praktycznymi
  • materiały drukowane wykorzystywane w trakcie szkolenia, 
  • długopisy, notatniki,
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Co powinien zapewnić zlecający szkolenie?

  • wynajem sali szkoleniowej z nagłośnieniem
  • miejsce siedzące przy stole dla każdego uczestnika,
  • przerwy kawowe oraz dłuższą przerwę na lunch,
  • wyposażenie sali: rzutnik HDMI, ekran projekcyjny min. 100’

Szkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing Turystyczny

Program ramowy 2-dniowego szkolenia

Dzień 1:
Opracowywanie założeń do przygotowania idealnej publikacji turystycznej i ćwiczenia praktyczne.

9:00-11:30 Moduł 1. Redakcja i copywriting
  • Kim jest czytelnik naszego przewodnika / odbiorca tworzonej oferty turystycznej?
  • Co warto promować i o czym warto pisać w ofertach turystycznych?
  • Jak wyglądają dzisiejsze publikacje i oferty turystyczne, a jak mogłyby wyglądać, aby lepiej spełniać swoje cele?


12:00 – 14:30 Moduł 2. Psychologia i Marketing
  • Jak nowoczesne technologie wpłynęły na percepcję współczesnych turystów?
  • Jakie cele powinna spełniać skuteczna oferta turystyczna?
  • Jak tworzyć praktyczne i skuteczne treści, które dotrą do współczesnego turysty?
  • Jak opowiadać o turystyce, aby zaangażować turystę?
  • Jakie są najczęstsze błędy w powszechnie przygotowywanych materiałach promocyjnych, jak je wyszukiwać i jak się ich ustrzec?

14:30 - 15:00 Dyskusja.

Dzień 2:
Warsztaty praktyczne z pisania i redagowania tekstów turystycznych. Opracowanie założeń technologicznych i modelu dystrybucji tworzonej oferty turystycznej.

9:00-12:00 Warsztaty praktyczne: redakcja i copywriting.
  • Ćwiczenia praktyczne utrwalające zagadnienia omawiane w trakcie pierwszego dnia szkoleniowego.
  • Analiza, aktualizowanie i poprawianie przykładowych tekstów znalezionych w publikacjach z polskiego rynku turystycznego.
  • Pisanie angażujących tekstów turystycznych dopasowanych do odbiorcy.


12:30 – 14:30 Moduł 3. Technologia i Dystrybucja
  • Dlaczego typowy turysta szuka czegoś innego niż to, co proponuje biuro informacji turystycznej?
  • Jak przekonać turystę, aby skorzystał z propozycji uwzględnionych w ofercie turystycznej?
  • Czy technologia i format w promowaniu turystycznych ofert mają znaczenie?
  • Czy jest coś ważniejszego od nowoczesnych technologii w turystyce?
  • Gdzie warto umieszczać turystyczne oferty?

14:30 - 15:00 Dyskusja. Rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

Opis szkolenia do dokumentacji projektowej:
2-dniowe szkolenie pomaga uczestnikom w zbudowaniu angażującej oferty turystycznej. Uczestnicy pod okiem prowadzącego przeprowadzają biznesową analizę i opracowują założenia idealnej publikacji turystycznej, która odpowiada dzisiejszej percepcji i zainteresowaniom turystów. Identyfikują realnych odbiorców oferty i opracowują trafiające do nich komunikaty marketingowe.

Podczas ćwiczeń praktycznych uczestnicy uczą się rozpoznawać i poprawiać najczęstsze błędy popełniane w trakcie redagowania tekstów turystycznych. Przekonują się też o konsekwencjach tworzenia i dystrybuowania treści niedopasowanych do ich rzeczywistych odbiorców.
Prowadzący zachęcają do przywiezienia na szkolenie wydawanych przez Państwa publikacji turystycznych typu mapy, foldery, przewodniki. Pojedyncze sztuki trafią do biblioteki publikacji turystycznych Fundacji Ruszaj w Drogę! Większe ilości (25-50 szt.+) Kasia i Maciej Marczewscy będą rozdawać za darmo na spotkaniach Klubu Ruszaj w Drogę! w Trójmieście i okolicach. To świetny sposób na darmowe dotarcie do nowych turystów. Korzystają z niego informacje turystyczne, samorządy i organizacje z całej Polski. Więcej informacji o tej inicjatywie znajduje się na stronie Fundacji: https://www.fundacja.ruszajwdroge.pl/2016/05/klubowa-kopalnia-pomyslow.html


Spotkamy się na szkoleniu?

Mam nadzieję, że już niedługo spotkamy się na szkoleniu z serii "Skuteczny Marketing Turystyczny".

Maciej Marczewski
Fundacja Ruszaj w Drogę!

Szkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing Turystyczny