Przeanalizowaliśmy tysiące map, folderów, przewodników i polskich stron internetowych i okazało się, że 90% z nich powiela te same błędy. Na całodniowym szkoleniu pokazujemy dziesiątki przykładów i pokazujemy sprawdzone sposoby na stworzenie idealnej publikacji, oferty turystycznej i opisu miejsca.

Szkolenie Skuteczny Marketing Turystyczny

Co zrobić, żeby turysta czuł się dobrze w miejscu, które promujesz, stale tu wracał i przywoził ze sobą rodzinę? Jak ustrzec się wpadek, pułapek i błędów powielanych przez 90% papierowych przewodników? Jak tworzyć praktyczne i skuteczne treści, które dotrą do typowego polskiego turysty? Jak przekonać turystę do podzielenia się pozytywnymi emocjami z Twojego miejsca?

Naucz się wykorzystywać wiedzę o nieodwracalnych zmianach, jakie zaszły w ludzkim mózgu. Dowiedz się czego oczekują turyści w dobie Internetu i nowoczesnych technologii. Odkryj tajemnicę praktycznych i angażujących treści. I znajdź klucz do postępującej i nieodwracalnie ograniczonej percepcji Twoich gości.

O czym uczymy na szkoleniach?

Czasy encyklopedycznych przewodników z lat ’60 odeszły do lamusa. Dzisiaj turyści szukają sprawdzonych pomysłów i emocjonujących przeżyć. Mają olbrzymi wybór i będąc podłączeni do Internetu na żywo 24 godziny na dobę, dzielą się ze znajomymi i przyjaciółmi dobrymi i złymi doświadczeniami z urlopu, wakacji, wycieczki. Czy jesteś na to przygotowany?

Słowa mają moc. Poprawa jednego słowa w ofercie potrafi zwiększyć sprzedaż dwa razy. Poprawa jednego zdania w przewodniku wpłynie na tysiące turystów. Na szkoleniu poznasz przykłady i antyprzykłady słów i zdań, które mają realny wpływ na to, czy turysta poczuje się u Ciebie jak miły gość, czy jak niechciany intruz. 

Na szkoleniach z serii "Skuteczny Marketing Turystyczny" dowiesz się:
  • Czy jest coś ważniejszego od nowoczesnych technologii w turystyce? 
  • Jak i po co pisać przewodniki pełne emocji i pozytywnej energii? 
  • Co sprawia, że turysta ma ochotę uciec jak najdalej z Twojego miasta?
  • Dlaczego przeciętny turysta szuka czegoś innego niż to, co mu oferujesz? 
  • Dlaczego typowy turysta nie rozumie Twojego przewodnika?
  • Czy można napisać przewodnik, który będzie taki, jak ten w Internecie? 
  • Za co warto więcej zapłacić – za stworzenie treści czy ich dystrybucję? 
  • Dlaczego turysta chodzi własnymi drogami. I czy można to zmienić?


Szkolenie podniesie Twoją świadomość i kompetencje w zakresie:
  • COPYWRITINGU – poznasz sposoby na skuteczne, angażujące i emocjonujące formułowanie treści w turystycznych ulotkach, mapach, przewodnikach, konspektach, ofertach turystycznych oraz treściach na strony internetowe; 
  • REDAKCJI – dowiesz się jak ważna jest poprawa stylu i jakości tekstu, żeby lepiej dopasować go do odbiorcy, oraz jak bardzo potrzebne jest wielokrotne sprawdzanie informacji i prawidłowe wyszukiwanie błędów; 
  • TECHNOLOGII - zobaczysz jak dotrzeć do współczesnych turystów poprzez analizę i dobór odpowiednich narzędzi do zaspokajania ich rzeczywistych potrzeb; 
  • MARKETINGU – nie tylko dowiesz jak podkreślać walory Twojego miejsca, a których sformułowań unikać, ale też przekonasz się, co tracisz, gdy nie zadbasz o należytą dystrybucję; 
  • PSYCHOLOGII - sprawdzisz, czy Twoje turystyczne publikacje są gotowe na postępujące zmiany wywołane przez Internet w ludzkim mózgu, rosnące oczekiwania turystów, ich zniecierpliwienie i rozproszoną uwagę.

Szkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing Turystyczny

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie kierowane jest do samorządów, organizacji turystycznych i organizatorów wydarzeń dla branży turystycznej. To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
  • tworzysz, wydajesz, edytujesz, lub decydujesz o kształcie i zawartości regionalnych przewodników, ulotek, folderów lub treści turystycznych na strony internetowe 
  • wymyślasz, opracowujesz i tworzysz szlaki turystyczne, redagujesz mapy z ich przebiegiem i opisujesz je w publikacjach turystycznych
  • odpowiadasz za wizerunek i promocję turystycznego miejsca lub atrakcji i zależy Ci na jego dobrym odbiorze przez turystów
  • pracujesz w informacji turystycznej i na co dzień doświadczasz tego, jak w obecnych czasach zmieniły się potrzeby i wymagania turystów
  • jesteś właścicielem lub pracownikiem atrakcji turystycznej i zastanawiasz się, jak najlepiej zareklamować ją wśród turystów
  • prowadzisz miejsce noclegowe, chcesz wyróżnić się wśród wielu podobnych do Ciebie obiektów i upewnić się, że turysta wróci do Ciebie
  • uczysz się lub studiujesz na kierunku turystycznym i już teraz zastanawiasz się, czym w przyszłości zaskoczysz turystę

Dlaczego warto zorganizować to szkolenie?

Wszystkiego, o czym mówimy, przez dziesięć lat doświadczaliśmy na własnej skórze jako typowi turyści. Szkolenie oparliśmy o dziesiątki drukowanych i internetowych, autentycznych publikacji, z których sami korzystaliśmy.

Przygotowując szkolenie przejrzeliśmy tysiące ulotek, map i przewodników. Naszą wiedzę podparliśmy lekturą książek o marketingu, psychologii i nowych technologiach oraz studiami z copywritngu i emocjonującego opowiadania historii.

Szkolenie daje uczestnikom nie tylko dawkę solidnej wiedzy, ale zmusza do nieszablonowych refleksji, kwestionowania „oczywistych stwierdzeń” i podważania stereotypu „dobrego przewodnika”. Sygnalizuje także, które kompetencje w zakresie promocji współczesnej turystyki warto dalej rozwijać na kolejnych szkoleniach.

Kto prowadzi to szkolenie? 

Szkolenie prowadzą Kasia i Maciej Marczewscy. Małżeństwo pasjonatów, pozytywnie zakręcone na punkcie polskiej turystyki. Od 9 lat aktywnie zwiedzają Polskę, sprawdzają, testują i opisują najciekawsze atrakcje turystyczne w kraju. Czytali, korzystali i oceniali setki map, folderów i przewodników po Polsce. Doskonale wiedzą jakie rozwiązania się sprawdzają i co doceni typowy polski turysta.

Pod marką "Ruszaj w Drogę!" stworzyli: Fundację promującą polską turystykę w Polsce www.fundacja.ruszajwdroge.pl, Klub - jedyny taki w Polsce cykl Prezentacji Podróżniczych o polskich regionach www.klub.ruszajwdroge.pl i największy blog podróżniczy o Polsce www.ruszajwdroge.pl.

W 2016 roku ich blog dociera do miliona turystów, zostaje wpisany do TOP10 blogów podróżniczych o największym potencjale marketingowym i ogłoszony drugim największym blogiem podróżniczym w Polsce. Ich podróże po Polsce obserwuje na co dzień ponad 40 tysięcy Fanów w mediach społecznościowych.

Już w pierwszym roku działania ich Fundacja współpracuje z organizacjami turystycznymi z 16 polskich województw. Doceniają to jurorzy prestiżowego gdańskiego konkursu Tourism Trends Awards i ogłaszają Fundację Ruszaj w Drogę! "Debiutem Roku 2016". Marczewscy w Fundacji prowadzą projekty dla polskiej turystyki: tworzą internetowe przewodniki ze sprawdzonymi pomysłami na wycieczki po Polsce, integrują działania promocyjne polskich województw, prowadzą wykłady i szkolenia, współpracują z polskimi organizacjami turystycznymi i samorządami oraz opowiadają o turystyce w audycjach radiowych i telewizyjnych.

Więcej informacji:

Co zapewniamy w ramach szkolenia?

Na całodniowym szkoleniu pt: "Skuteczny Marketing Turystyczny: Jak pisać i promować oferty turystyczne?" zapewniamy:
  • przeprowadzenie szkolenia: 6 x 50 minut (wykłady z ćwiczeniami praktycznymi),
  • materiały drukowane wykorzystywane w trakcie szkolenia, 
  • długopisy, notatniki,
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Co powinien zapewnić zlecający szkolenie?

  • wynajem sali szkoleniowej z nagłośnieniem
  • miejsce siedzące przy stole dla każdego uczestnika,
  • przerwy kawowe oraz dłuższą przerwę na lunch,
  • wyposażenie sali: rzutnik HDMI, ekran projekcyjny min. 100’


Spotkamy się na szkoleniu?

Mam nadzieję, że już niedługo spotkamy się na szkoleniu z serii "Skuteczny Marketing Turystyczny".

Maciej Marczewski
Fundacja Ruszaj w Drogę!

Szkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing Turystyczny