Chcesz zareklamować produkt w mediach prowadzonych przez Fundację "Ruszaj w Drogę!"? Co prawda nie realizujemy typowych kampanii produktowych i testów produktów, ale przy spełnieniu kilku ważnych warunków, Twoja marka/produkt/usługa może pojawić się w docierającym do miliona turystów rocznie, największym blogu podróżniczym o Polsce, na spotkaniach Klubu Ruszaj w Drogę! oraz w naszych mediach społecznościowych. 

Influencer Marketing - Blog Ruszaj w Drogę

Warunek 1: Efekt współpracy i win-win-win

Każda współpraca marketingowa koordynowana jest przez Fundację Ruszaj w Drogę!. Daje nam to dodatkowe możliwości, ale też ograniczenia. 

Jako organizacja pozarządowa, która realizuje zadania użyteczne społecznie, realizujemy tylko te kampanie, które wpisują się w statut i misję Fundacji. W dużym skrócie: promujemy polską turystykę w Polsce, tłumaczymy polską historię, pokazujemy inicjatywy lokalnych społeczności i mniejszości etnicznych, działamy na rzecz dzieci, młodzieży oraz turystów poszukujących u nas sprawdzonych pomysłów na wycieczki po Polsce. 

Kampanie, które realizujemy, stawiają na równi potrzeby Klienta, Czytelników, oraz Fundacji, która dzięki wynagrodzeniu realizuje kolejne projekty użyteczne społecznie. 

Idealna współpraca: Marka obejmuje Patronat/Mecenat wydarzenia - wyjazdu w Polskę, podczas którego wykorzystujemy profile na Facebooku, Instagramie oraz filmowe relacje na żywo na Instagram Stories. Efektem współpracy jest nowy przewodnik regionalny/miejski na blogu Ruszaj w Drogę!, który pokazuje naszym czytelnikom kolejne sprawdzone pomysły na wakacje. Marka lokowana jest subtelnie na blogu oraz w mediach społecznościowych, jako wspierająca odkrywanie Polski i działania Fundacji.
Marka może także objąć Patronatem cykl spotkań Klubu Ruszaj w Drogę! w uzgodnionym miejscu lub zostać Partnerem Strategicznym Fundacji.

Współpracę taką możemy dowolnie rozszerzać (np. konkursem lub specjalną ofertą dla czytelników).

Realizujemy jedynie najbardziej wartościowe kampanie, które pomagają naszym czytelnikom w odkrywaniu Polski.

Z dużym prawdopodobieństwem odmówimy realizacji kampanii, jeśli dla Marki najważniejszym efektem współpracy ma być:
  • nachalna reklama Marki/Produktu na blogu i w naszych mediach społecznościowych
  • umieszczenie banerów na blogu
  • umieszczenie linku w treści, z uwagi na naszą wysoką pozycję w wyszukiwarce
  • dodanie zdjęć typowo produktowych i reklamowych na nasz blog lub media społecznościowe
  • dodanie artykułu, którego nie jesteśmy autorami
  • pokazanie produktu: tylko na Facebooku lub tylko na Instagramie

Warunek 2: Odpowiednie i wartościowe produkty

Na naszym blogu nie publikujemy materiałów prasowych, gotowych opisów lub dostarczonych opinii na temat miejsc/usług/produktów. Każdy artykuł na blogu i w sieciach społecznościowych tworzymy samodzielnie, na podstawie własnych doświadczeń i wykorzystujemy do niego własne zdjęcia. Unikamy banerów.

Podejmujemy się współpracy jedynie z najbardziej wartościowymi Markami i Produktami, które są zdrowe, przydatne, praktyczne i pomagają naszym czytelnikom w odkrywaniu Polski.

Idealne produkty: Marki, które da się powiązać z turystyką lub planujące kampanie na rzecz promocji polskiej turystyki, a w szczególności aktywnego spędzania czasu, wypoczynku ze zwiedzaniem i turystyką kulturową, promocji turystycznego szlaku, miasta lub miejsca.
Przykłady dobrej jakości produktów przydatnych w podróży, z których moglibyśmy korzystać w Polsce: sprzęt foto-video, smartfony, tablety, laptopy, osprzęt.

Jesteśmy autentyczni. Promujemy jedynie te produkty, z których sami byśmy skorzystali, które przetestowaliśmy, i które z czystym sumieniem możemy polecić naszym czytelnikom.

Aktualnie nie podejmujemy się współpracy przy promocji:
  • produktów wątpliwej jakości
  • produktów, których byśmy nie użyli w podróży
  • produktów lub marek, które można powiązać z alkoholem lub innymi używkami, lekarstwami lub suplementami
  • produktów, które mają w swoim składzie szkodliwe substancje - w tym cukier
  • produktów finansowych z niejasnymi warunkami
  • produktów lub usług rządowych lub politycznych

Warunek 3: Dopracowana umowa. 

Zależy nam na jak najlepszej współpracy i na utrzymaniu dobrych relacji. Wierzymy, że da się je utrzymać, gdy poświęcimy przysłowiowe „dodatkowe 5 minut” na dokładne opisanie przedmiotu umowy, wszystkich wymagań i niezbędnych pól eksploatacji.

Jasność celów traktujemy jako przejaw uczciwości i profesjonalizmu, i jako sposób na uniknięcie nieporozumień podczas współpracy. Podpisanie umowy jest równoznaczne z rezerwacją terminu i z rozpoczęciem naszego zaangażowania w kampanię.

Idealna umowa: dokładnie określa wszystkie terminy, wymagania i świadczenia w konkretnych kanałach. Umowę dzielimy na etapy, a rozliczenie następuje po zakończeniu każdego z etapów. 

Zapisy, które zawierają nasze Umowy:
  • rozliczenie na podstawie Faktury wystawionej przez Fundację z terminem płatności 7 dni od dostarczenia rezultatu wybranego etapu
  • w przypadku braku uwag, po 24 h od przesłania produktu do autoryzacji, produkt traktujemy jako zaakceptowany
  • w przypadku dostarczanych tekstów: uwzględniamy wyłącznie jeden cykl poprawek
  • na stworzony produkt udzielamy licencji z dokładnym rozpisaniem pól eksploatacji, chyba że współpraca jasno obejmuje przeniesienie praw autorskich za stosownym wynagrodzeniem
  • jeśli z winy zamawiającego współpraca zostanie odwołana, co grozi nam utratą innych zleceń w tym samym czasie, zastrzegamy karę umowną o równowartości wynagrodzenia, które zostało zakontraktowane 


Kampania Małopolski na blogu Ruszaj w Drogę

Inne modele współpracy

Dla Firm, które chcą wnieść wkład w promocję polskiej turystyki, przyszykowaliśmy także tytuły:
  • tytuł Sponsora Strategicznego lub Sponsora Technologicznego bloga
  • tytuł Sponsora organizowanej przez nas akcji, wydawanej przez nas książki, przewodnika, audioprzewodnika lub filmu 
Istnieje możliwość realizacji kampanii na spotkaniach Klubu Ruszaj w Drogę! w postaci:
  • tytuł Sponsora Partnera spotkania w wybranej lokalizacji
  • tytuł Sponsora cyklu spotkań klubowych promujących turystykę i krajoznawstwo wśród młodzieży/osób starszych/seniorów (działania CSR organizacji)
  • lokowanie produktu na spotkaniu - losowanie / konkurs wiedzy z nagrodami w postaci przekazanych voucherów / nagród rzeczowych od Partnera
  • opracowanie nowego spotkania z lokowaniem produktu Partnera

Chętnie zaangażujemy się też w akcje w mediach Partnera:
  • udział w projekcie Klienta jako Partner / Ekspert i pomoc w jego realizacji
  • opracowanie tekstów i treści eksperckich na zlecenie, z oznaczeniem informacji o ich autorze
  • opracowanie drukowanego przewodnika / folderu / mapy ze szlakiem zwiedzania na zlecenie
  • opracowanie autorskiego szlaku / spaceru po mieście
  • nagranie audioprzewodnika po mieście / atrakcji turystycznej
  • licencja niewyłączna na wykorzystywanie zdjęć z zachowaniem znaku wodnego / bez znaku wodnego

Jesteśmy także otwarci na inne formy współpracy.

Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej. Projekty realizowane przez Fundację muszą realizować jej cele statutowe, a pozyskane środki z projektów są przeznaczane na prowadzenie działalności statutowej.

Fundacja wystawia Faktury VAT ZW.

Poczytaj jeszcze: